FAQ
Znajdziesz tu niezbędne informacje dotyczące organizacji i realizacji naszych wypraw i podróży, w tym odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania. Rzetelność, przejrzystość i transparentność naszych usług jest dla nas fundamentem prowadzonej działalności
I. Bezpieczeństwo i odpowiedzialność
1. Pozwolenia i certyfikaty – działalność regulowana
FEEL-FREE.PL – Biuro Turystyki Aktywnej działające pod spółka FEEL-FREE Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie jest wpisana do Rejestru Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych Województwa Małopolskiego bez ograniczeń terytorialnych świadczonych usług (Polska / Europa / Świat) pod numerem ewidencyjnym 41999 . Dokumenty do wglądu w punkcie VI. Do pobrania niniejszego F.A.Q.
2. Odpowiedzialność za realizację wyprawy
Posiadamy wszelkie przewidziane prawem gwarancje i pozwolenia na działalność Organizatora Turystyki zgodnie z Ustawą z dnia 24 listopada 2017 r.o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Dla Uczestnika naszych wypraw oznacza to bezpieczeństwo i pewność, że dołożymy wszelkich starań, aby organizowane przez nas wyprawy były przeprowadzane zgodnie ze sztuką od A do Z.
3. Zabezpieczenia i gwarancje ubezpieczeniowe FEEL-FREE.PL – Biuro Turystyki Aktywnej posiada ubezpieczenie OC na prowadzoną działalność , a także tzw. gwarancję ubezpieczeniową turystyczną na kwotę 50.000 EURO, wystawianą nam przez Towarzystwo Ubezpieczeń Europa S.A.
4. Polisy ubezpieczeniowe dla uczestników wypraw
Uczestnik wypraw otrzymuje na czas wyprawy następujące ubezpieczenia:
– 1. Koszty leczenia KL, przynajmniej 40.000 EUR
– 2. Następstwa nieszczęśliwych wypadków NNW, przynajmniej 5.000 EUR
– 3. Odpowiedzialność cywilna OC, przynajmniej 50.000 EUR
– 4. Bagaż̇ podróżny BP, przynajmniej 500 EUR
– 5. odpowiedzialność cywilna w trakcie uprawiania sportów ekstremalnych, przynajmniej 25.000 EUR (w przypadku wypraw górskich i nurkowych)
Ubezpieczenia są u nas obowiązkowe i prawie zawsze wliczone w cenę wyprawy. W innym przypadku w ofercie wskazujemy konieczność kupna dodatkowej polisy.
5. Kierunki podróży – informacje o krajach docelowych
Każdy uczestnik przed wyprawą otrzymuje od nas broszurę zawierającą m.in. informacje o:
◦ zalecanych szczepieniach,
◦ obowiązującej walucie,
◦ przepisach wizowych,
◦ niezbędnym ekwipunku
II. Ceny i płatności
1. Opłata w walucie PLN (Polski Złoty)
Cena wyprawy + koszt biletu podane są w walucie PLN (Polski Złoty) i w tej walucie realizowane są opłaty wobec Organizatora. W przypadku rozliczenia w innych walutach (EURO/DOLAR) informacja zawarta jest w przedstawionej ofercie wyprawy.
2. Opłata w walucie EUR (Euro) lub Dolar Amerykański (USD)
W zależności od oferty i kierunku wyprawy koszt częściowy może być podany w 2 walutach (np. 3499 PLN + 750 EURO. Wynika to z rozliczeń z touroperatorami w miejscu docelowym. W przypadku opłaty w 2 walutach informacja zawarta jest w przedstawionej ofercie.
3. Wpłaty na wyprawę.
Nr rachunku bankowego PLN i/lub EURO i/lub USD podany jest w Umowie o świadczenie usługi wyprawy/podróży.
4. Brak konta walutowego – co zrobić?
Śmiało możesz skorzystać z kantora internetowego takiego jak www.cinkciarz.pl lub www.walutomat.pl wskazując walutowy rachunek odbiorcy (podany w Umowie)
5. Rezygnacja z wyprawy a wpłacone środki
Im bliżej daty wyjazdu, tym większe ryzyko utraty znacznej części środków zainwestowanych w podróż w przypadku nagłej rezygnacji. To wynika z faktu, że w krótkim przedziale czasowym przed planowanym wyjazdem większość opłat rezerwacyjnych jest już nieodwracalna. Aby uniknąć ryzyka finansowych strat, zalecamy rozważenie zakupu ubezpieczenia od rezygnacji, które obejmuje zarówno koszty związane z
wyprawą, jak i bilety lotnicze. Takie ubezpieczenie należy nabyć w ciągu 14 dni od podpisania umowy uczestnictwa. Zachęcamy do kontaktu w celu uzyskania szczegółowych informacji.
III. Przeloty i pozostałe środki transportu
1. Cena i zakup biletów lotniczych, a koszt wyprawy
Ze względów logistycznych i wahań cen biletów cena biletu wskazana jest osobno, poza przedmiotową ofertą wyprawy. Uczestnik opłaca koszt biletu we własnym zakresie. Chętnie pomożemy Ci w zakupie biletu lub dokonamy rezerwacji w Twoim imieniu po ustaleniu szczegółów – taka pomoc jest bezpłatna.
2. Kraj docelowy – czy mogę lecieć „na własną rękę”?
Przed zakupem biletu wysyłamy wszystkim uczestnikom e-mail z sugestią dotyczącą lotu o optymalnym stosunku jakości do ceny. W tym momencie każdy może zdecydować, czy chce skorzystać z proponowanego przez nas lotu, podróżując razem z resztą grupy, czy też preferuje dotarcie do celu podróży na własną rękę, zgodnie z własnymi upodobaniami.
IV. Dodatkowe opłaty
1. Koszty dodatkowe – bilety wstępu i inne usługi.
Zdajemy sobie sprawę, że niektóre atrakcje są mniej lub bardziej interesujące dla Uczestnika wyprawy. W związku z tym decyzję o skorzystaniu z dodatkowych atrakcji zostawiamy Uczestnikowi, który we własnym zakresie może skorzystać z ofert dodatkowych i samemu je opłacić.
2. Wyżywienie a cena wyprawy
Czym są podróże bez regionalnych posiłków, które nieraz są wizytówką lokalnych społeczności? W żadnej innej dziedzinie nie ma tylu różnych gustów i opinii. Bez smacznego jedzenia trudno mówić o udanym wypoczynku, dlatego staramy się pozostawić wybór w kwestii posiłków w Twoich rękach, tam gdzie to możliwe. Jednocześnie, aby ułatwić Ci wybór, każdego dnia podróży polecamy nowe, interesujące i sprawdzone restauracje, które najlepiej odpowiadają upodobaniom i budżetom uczestników. Dzięki takiemu podejściu każdy może cieszyć się jedzeniem, które mu najbardziej odpowiada. Oczywiście, w miejscach, gdzie opcje kulinarne są ograniczone lub nieobecne, takich jak trekkingi lub wyprawy rowerowe w wysokich górach staramy się pomóc zorganizować najbardziej treściwe posiłki. Czasami oznacza to przygotowywanie posiłków na miejscu przez kucharzy towarzyszących w naszych wyprawach.
V. Pozostałe informacje
Minimalna/maksymalna liczba uczestników
1. Minimalna liczba uczestników zależy od konkretnej destynacji i formy wyprawy; trekking, wyprawa rowerowa lub motocyklowa. Jednak jest nie mniejsza niż 6 osób.
2. Staramy się żeby nasze grupy nie przekraczały 12 osób. Ze względów organizacyjnych i logistycznych uważamy, ze jest to optymalna ilość
uczestników.
3. W przypadku większej liczby uczestników staramy się zorganizować dwie równoległe wyprawy, które w pełni integrują się ze sobą „na szlaku”. W związku z tym zwiększamy liczbę naszych kwalifikowanych Liderów wypraw i przewodników celem dochowania jak najlepszej realizacji wyprawy.